De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG QX9-1-P4GG op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Rosalie Willems 12-04-2021

Geweldig toestel

Wat een zalig toestel!
mooi design, handig in gebruik, super zuigkracht,...
Het lijkt net alsof ik veel meer stof heb dan voor ik dit toestel gebruikte. Maar niets is minder waar. Het toestel zuigt gewoon zoveel meer stof op dan andere toestellen.
Met 1 hand kan je hem vlot doorheen het hele huis sturen. Hij is wendbaar op de momenten waar hij het hoort te zijn en kan veel beter onder kasten en bedden dan ik dacht. Je kan het toestel heel erg laag houden en ondertussen blijft hij gewoon verder zuigen.
Het uithalen van het stop gaat ook heel vlot en zonder morsen. De haren blijven apart wat het gemakkelijker maakt om hem uit te kuisen.
De handstofzuiger is ook veel krachtiger dan wat ik van andere toestellen gewoon ben.
Ik gebruik steeds de eerste stand, hogere standen vind ik niet nodig aangezien hij hiermee al voldoende krachtig is.
De ledlichtjes hoeven er voor mij niet echt bij te zijn aangezien wij veel licht hebben in huis.
Het enige vervelende is dat hij vastloopt bij kabels of tapijten. Dan dien je hem eventjes uit te zetten en terug los te maken.
Het geluid valt ook reuze mee!

Pluspunten

• handig
  • lichtgewicht
  • goede zuigkracht
  • handige hulpstuken
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• vastlopen bij kabels en tapijten

ReviewLeo 09-04-2021

Proper huis

Geschreven voor: AEG QX9-1-P4GG

Deze 2-in-1 stofzuiger/kruimeldief is gewoon geweldig. hij pakt niet veel plaats waardoor hij perfect in de woonkamer kan staan. Hierdoor gebruiken we hem veel meer dan onze stofzuiger met draad. Ons huis was nog nooit zo proper! Heb je kruimels die je moet opkuisen dan pak je gewoon de kruimeldief!
Hij is heel gemakkelijk proper te maken, Misschien een klein minpuntje de batterij gaat niet geweldig lang mee, maar als je elke dag een ander deel van je huis doet (5 min maar) is je huis perfect proper!

Pluspunten

• 2-in-1 stofzuiger/kruimeldief
  • gemakkelijk leeg te maken

Minpunten

• Batterij gaat niet geweldig lang mee
  • geen opzetstuk voor zetels bij

Hankar 10-03-2021

Knap toestel, goede zuigkracht

Geschreven voor: AEG QX9-1-P4GG

Woon je op een studio? Een kleine woonst of appartement? Of beschik je over een grote keuken waar regelmatig eens iets op de grond valt? Halt, stop, klik op bestellen! Want wij hebben zowel in onze keuken als in de woonkamer regelmatig eens met dit toestel rondgelopen! AEG heeft wederom een product op de markt gebracht waar je bijzonder tevreden mee bent. Het is, op het laadstation na, meteen duidelijk hoe alles in elkaar zit! Je plugt hem in, laat de batterij opladen en plots heb je een harde werker in huis.

Merk je op dat er wat vuil en stof in de keuken ligt? Dan neem je hem snel bij de hand. Je gaat vlot en wendbaar overal langs én als het keukeneiland vol met broodkruimels ligt? Inderdaad, de kruimeldief zit in no time in je handen. Wanneer je het toestel terug steekt is het ook meteen duidelijk dat hij aan het opladen is. De flikkerende lichtjes, de oplichtende leds, ze geven perfect aan dat alles in orde is. Het enige nadeel dat wij wat ondervonden? Het is geen lichtgewicht. De batterij is zeker oké, maar wij hebben de indruk dat dit ook de reden is dat het toestel wat zwaar is. Het gewicht en het volume, dat zijn de enige nadelen die wij ondervonden aan het toestel.

Pluspunten

• wendbaar
  • zuigkracht
  • stevig

Minpunten

• zwaar
  • luid

nadinejosefien 05-03-2021

goede zuigkracht op verschillende vloeren

Geschreven voor: AEG QX9-1-P4GG

Bij het testen van deze steelstofzuiger valt op dat hij een goede zuigkracht heeft, heel wendbaar is en pluizen en kruimels opzuigt tot tegen de kasten en tot in de kleinste hoekjes. Donkere hoekjes worden goed verlicht door de lamp voor op het toestel. Wij hebben hem getest op verschillende ondergrond: steentapijt, tegelvloer, parket, tapijtloper en hij doet het overal goed. Hij neemt ook papier- en kartonsnippers, elastiekjes, gedroogde bladeren,...moeiteloos mee. Het stofreservoir is makkelijk leeg te maken en terug te plaatsen. Het hele toestel is ook gemakkelijk in de oplader te plaatsen.
Minipuntjes voor ons: wij zijn groter dan 1,80m en de steel is te kort voor ons. Het handvat biedt ook teweinig grip. Het borsteltje voor op de kruimeldief te plaatsen, valt bij elk gebruik uit de houder.

Pluspunten

• zuigkracht
  • elegant design

Minpunten

• te korte steel
  • geen goede grip

SabbeRubbish 05-03-2021

Handig, maar te zwaar

Geschreven voor: AEG QX9-1-P4GG

Eerste keer dat ik een steelstofzuiger gebruik en ik ben wel wat teleurgesteld. Ok, het product is innovatief, en bevat heel wat snufjes die het handiger maken, maar het blijft een zwaar ding vind ik.
Ook het stofcompartiment is erg klein, je doet er niet je hele huis mee zonder even langs de vuilbak te stoppen. En als je veel haren stofzuigt, blijven die ook rond de cycloon-cilinder hangen, wat de zuigkracht wellicht negatief beïnvloedt.
Ook bij grovere korrels kan de Power Roller die moeilijk opnemen, dan duurt dat wat (te) lang voor mij. De Power Roller is wel heel handig voor kleinere stofdeeltjes, die gaan er érg vlot in dan.
Instellen van verschillende snelheden kan ook, al vind ik dat niet zo handig.
Hij maakt een pak minder lawaai dan mijn zakloze sledestofzuiger, maar blijft nog redelijk lawaaierig.
De parkeerstand is handig, maar ik vertrouw niet dat ie niet omvalt als ik er licht tegenaan tik.

Pluspunten

• Handig zonder draad

Minpunten

• Te zwaar
  • Nog redelijk lawaaierig